Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu’nun bölgedeki trafik sıkışıklığını ortadan kaldırmasıyla, vakitten 4,5 milyar lira, akaryakıttan 700 milyon lira olmak üzere yıllık 5,2 milyar lira tasarruf edileceğini belirtti.
Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu şantiyesinde yaptığı açıklamada, Kırıkkale‘nin, Yozgat-Sivas üzerinden doğuya, Çorum üzerinden Karadeniz’e, Kayseri üzerinden Akdeniz ve güneydoğuya uzanan yolların kavşağındaki stratejik pozisyonuyla bölgenin en kıymetli lojistik, ekonomik ve toplumsal merkezlerinden biri olduğunu söyledi.
Kırıkkale‘nin, Karadeniz limanları ile kuzey Anadolu kentlerini güneydeki sanayi merkezlerine ve Akdeniz limanlarına ulaştıran kara yolu güzergahının kesişim noktasında yer aldığını bildiren Uraloğlu, “Bu nedenle Kırıkkale‘nin ulaşım ağlarının gelişmesine başka bir ehemmiyet veriyoruz.” sözünü kullandı.
Uraloğlu, Kırıkkale‘yi Ankara, Kırşehir, Çorum, Yozgat ve Çankırı olmak üzere tüm komşularına bölünmüş yollarla bağladıklarını anlatarak, Kırıkkale-Delice, Bala-Kaman-Kırşehir, Kırıkkale-Kayseri, Sulakyurt-Kızılırmak yolları ile Kırıkkale-Kayseri ve Yahşihan köprülü kavşakları üzere değerli kara yolu projelerini tamamladıklarını aktardı.
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu, Balışeyh-Sulakyurt ve Bahşili-Karakeçili-Kulu yolları ile Yahşihan farklı düzeyli kavşağı üzere projelerde de çalışmalara devam ettiklerini bildiren Uraloğlu, “Bunların proje bedelleri de 5 milyar liranın üzerinde. 14 Haziran’da da bir öteki dev proje olan Kırıkkale-Çorum-Samsun Süratli Tren Sınırı’nın 120 kilometrelik Kırıkkale-Çorum etabının temelini atmıştık. 2023’te hizmete açtığımız Ankara-Sivas Süratli Tren Projesi ile süratli tren konforuyla tanışan Kırıkkale‘yi, Delice üzerinden ileride Samsun’a ve tüm Doğu Karadeniz’e bağlayacak ikinci süratli tren çizgimizi da inşa etmiş olacağız ve kentimizi de bu vesileyle Karadeniz’e bağlamış olacağız. Tekrar Yerköy üzerinden de Kayseri’ye de Kırıkkale‘mizi süratli tren yoluyla bağlamış olacağız. Oradaki çalışmalarımız da bir taraftan devam ediyor.” değerlendirmesinde bulundu.
Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu Projesi’nin yalnızca bir ulaşım projesi olmadığını, 101 kilometre ana gövde ve 19 kilometre irtibat yoluyla 120 kilometrelik bir medeniyet sınırı olduğunu belirterek, kelamlarını şöyle sürdürdü:
“Ankara etraf yolu, imar yolu, Elmadağ, Kırıkkale batı, güney ve doğu ile Yozgat ayrımı olmak üzere 7 kavşak, 4 tünel, 8 viyadük, 39 köprü, 46 altgeçit ve 3 otoyol hizmet tesisiyle çağdaş mühendisliğin en hoş örneklerinden birisini inşa ediyoruz. Otoyolumuz, Ankara etraf yolunda yer alan Kızılcaköy mevkisinden başlayarak Gökçeyurt, Lalahan, Hasanoğlan, Elmadağ ve Yahşihan’ın açıklarından devam edecek. Kızılırmak’ı geçerek Çerikli’nin kuzeyinden Kırıkkale-Yozgat devlet yoluna bağlanacak. Şu ana kadar projemiz kapsamında toprak işlerinde yaklaşık 6 milyon metreküp hafriyat ve 5 milyon metreküp dolgu çalışmasını tamamladık. Sanat yapılarında 59 menfez ve 10 altgeçit imalatını bitirdik. 27 menfez ve 13 altgeçitte ise imalatlarımızı sürdürüyoruz. İmal çalışmalarımızı 7 gün 24 saat aslıyla hızla sürdürüyoruz.”
“Önemli geçiş noktası”
Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu’nun, Marmara’dan doğuya Ege’den Karadeniz’e, Akdeniz’den Kafkaslar’a erişim sağlayan kara yolu koridorları ortasında kıymetli bir geçiş noktası olduğunu söyledi.
Bu projeyle yük ve yolcu nakliyatını daha inançlı, süratli ve konforlu biçimde Ankara’nın doğu ve kuzey koridoruna ve buradan da Orta Doğu ve Kafkas ülkelerine aktaracaklarını bildiren Uraloğlu, “Aynı vakitte Avrupa’yı Türkiye üzerinden doğuya bağlayan milletlerarası yol ağında yer alan bu güzergah, ağır taşıt geçişlerinde de ağır taşıt trafiğine maruz kalıyor. Bilhassa Ramazan ve Kurban bayramlarımızda, yaz döneminde ve hafta sonları yapılan memleket ziyaretlerinde başka bir yoğunluk yaşıyoruz. Bu bağlamda da otoyolumuz, 42 ilimiz için batıya açılan yeni bir kapı olacak.” dedi.
Uraloğlu, otoyolun, Ankara-Kırıkkale devlet yolundaki trafik yoğunluğunu azaltarak, bölgenin ulaşım yükünü de hafifleteceğini belirtti.
“Seyahat mühleti 43 dakikaya düşecek”
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu’nun mevcut yolla 80 dakika süren seyahati 43 dakikaya düşüreceğine işaret eden Uraloğlu, şunları kaydetti:
“Otoyolla trafik sıkışıklığının ortadan kalkmasıyla vakitten 4,5 milyar lira, akaryakıttan 700 milyon lira olmak üzere yıllık 5,2 milyar lira tasarruf sağlayacağız. Yani buraya harcayacağımız parayı yaklaşık 10-12 yılda ülkemizin kasasına geri koymuş olacağız. Bu manada ne kadar fizibil bir proje olduğu ortaya koymuş oluyoruz. Ayrıyeten 41 bin ton karbon emisyonunu azaltarak bu toprakların doğal hoşluğunu çevreci bir projeyle korumuş olacağız. Otoyol projemiz, önümüzdeki yıllarda hayata geçirilmesi planlanan Ankara’yı kuzeyde Samsun’a, doğuda İran sonuna kadar ulaştıracak otoyol projelerinin de birinci ayağını oluşturacak. Projemiz bu istikametiyle de yalnızca bölge için değil, Türkiye’mizin global lojistik ağındaki rolü için de stratejik bir kıymete sahiptir. Otoyolumuz, Türkiye’mizin yükselen geleceğini şekillendiren bir abide yapıta dönüşecektir. Kimsenin kuşkusu olmasın ki Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde Cumhur İttifakı’mız olarak yatırım, istihdam, üretim ve ihracat odaklı büyüme stratejimize uygun biçimde projelerimizi hayata geçirmeye devam ediyoruz. Başlamak işin yarısıdır, biz bu projeyi bitirerek vatandaşımızın hizmetine sunacağız.”
Öte yandan Bakan Uraloğlu, Kırıkkale’de AYKAL Demir Yolu Araçları Yapım-Bakım-Onarım Fabrikası’nda incelemelerde bulunarak bilgi aldı.
Burada yaptığı değerlendirmede AYKAL firmasının bütün demir yolu araçlarının bakımını bu fabrikada yapabildiğini anlatan Uraloğlu, “Şu anda daha çok gereksinim yolcu vagonlarında olduğu için tekerleklerinde camlarına ve koltuklarına kadar bütün donanımıyla bir arada sökülüyor. Firmamız bir ay içinde yaklaşık 5 vagon alıp bakımını yapıp teslim ediyor. Kırıkkale, endüstrinin kalbi olan vilayetlerimizden birisidir. Bu tesisin kurulmuş olması bizim için değerlidir. Firmamızın ihracatı da varmış, ilerleyen vakitte bunu geliştireceğiz.”
Bakan Uraloğlu’na ziyaret ve incelemelerinde Kırıkkale Valisi Mehmet Makas, AK Parti Kırıkkale Milletvekili Mustafa Kaplan, MHP Kırıkkale Milletvekili Halil Öztürk, AK Parti Bingöl Milletvekili Zeki Korkutata ve bakanlık yetkilileri eşlik etti.
More Stories
Eymir Gölü Etrafında Yangın Çıktı
Yangında eşi ve oğlunu kaybeden baba ağır bakımdan çıktı: Artık o meskene nasıl gireceğim
İtfaiye Takımları, Yangın ve Kurtarma Misyonlarında Güçlü Kurallarla Çaba Ediyor